• Voetbalvereniging Minnertsga is verheugd te kunnen melden dat ook in seizoen 23/24 Duco Mulder de hoofdtrainer van het 1e elftal zal zijn. De samenwerking tussen Mulder en vv Minnertsga startte in de zomer van 2020 en gaat straks het vierde jaar in.

Mulder over zijn contractverlenging: “Ik ben erg blij om ook volgend jaar weer voor deze groep te mogen staan, ik heb het hier geweldig naar mijn zin! We trainen met een grote en talentvolle groep, waar volgens mij veel potentie in zit. De doelstelling voor de rest van het seizoen zal dan ook zijn om bij de eerste 6 te eindigen en dit willen we gaan uitbouwen naar volgend seizoen. Als we dit team in tact houden vind ik dat we voor een plek bij de eerste 4 moeten gaan en wellicht een periodetitel. Dit alles met een herkenbare en aanvallende speelstijl.”

Ook het bestuur is blij met de verlenging van de hoofdtrainer: “Tijdens de halfjaarlijkse evaluatie liet de spelersgroep weten zeer tevreden te zijn over de samenwerking met Duco. Ook als bestuur vinden wij dat Duco de vereniging op een uitstekende manier vertegenwoordigd. In zijn periode bij Minnertsga zijn er al een aantal jeugdige talenten doorgestroomd en dit zal ook komend seizoen gaan gebeuren. Een mooie uitdaging voor Duco om het maximale uit deze spelersgroep te halen.”

Het bestuur van vv Minnertsga kijkt vol vertrouwen uit naar de verlengde samenwerking met Duco en wenst spelers en staf veel succes toe de komende periode!

Opgetogen zijn we met het nieuws dat Johny Bergsma ook tijdens het voetbaljaar 23/24 de trainer van BMJ dames 1 zal zijn. Met Johny is overeenstemming bereikt over een contractverlenging voor de duur van welgeteld één seizoen.

Momenteel is Johnny aan zijn eerste jaar als trainer van Vrouwen 1 bezig en over de voortgang zijn de TC's en samenwerkingscommissie erg te spreken. De opkomst op het trainingsveld is goed en bij het ingaan van de winterstop bezet het team de vierde plek in de competitie (3e Klasse). Daarnaast zijn vanuit de spelersgroep positieve geluiden te horen over de manier van werken.

De samenwerkingscommissie BMJ, waarin de technische commissies van sc Berlikum, vv Sint Jacob en vv Minnertsga zijn verenigd, kijken met het volste vertrouwen uit naar de verlengde samenwerking. Ook wij wensen Johny veel succes gedurende het restant van dit huidige en in het volgende seizoen!

Bestuur vv Minnertsga, 28-12-2022