• Met nog maar twee weken te gaan in de competitie en maar liefst 15 punten voorsprong op de nummer twee mag het dan eindelijk gezegd worden: BMJ vrouwen zaal is kampioen van de 2e klasse-1!

De dames van BMJ wonnen woensdagavond in sporthal Sportfun in Joure met 8-0 van FFS uit Vegelinsoord. Doelpunten waren er van Renske (3x), Karla (2x), Ineke (1x) en Marre (1x). Ook maakte de tegenstander een eigen doelpunt.

Hoewel de uitslag anders doet vermoeden was het geen gemakkelijke avond voor de ploeg van coach René de Vries. Het spel wilde maar moeilijk op gang komen. Het duurde maar liefst een kwartier – in zaalvoetbaltermen een eeuwigheid- voordat de 0-1 viel. Ook daarna bleef FFS er kort op zitten en werd het zelfs nog enkele keren gevaarlijk. Maar nadat vlak na rust de bevrijdende 0-2 viel was het verzet van de thuisploeg gebroken en kon BMJ vrijuit voetballen. Daarna werd dan ook met 6 goals definitief afgerekend met de hoop van FFS dat hier misschien iets te halen viel.

Kijkend naar de ranglijst bestaat er geen twijfel over: BMJ kan nooit meer ingehaald worden door de concurrentie. Toch komt het seizoen ietwat rommelig ten einde. Veel ploegen in de competitie hebben, onder andere door coronaperikelen, niet hun hele programma kunnen afwerken. Deze week nog trok Oosterwolde zich terug uit de competitie, met aftrek van punten bij de tegenstanders tot gevolg. Het is hierdoor lange tijd onduidelijk geweest wanneer het kampioenschap voor BMJ definitief zou worden. De KNVB laat officieel tot 25 juni de mogelijkheid open voor teams om nog wedstrijden in te halen. Maar met de overwinning op FFS is de concurrentie nu definitief op afstand gezet.

Daarmee eindigt het seizoen in een dik verdiend kampioenschap voor BMJ, dat (tot nu toe) het hele seizoen ongeslagen is gebleven. Dat is gerust een topprestatie te noemen, gezien de flinke tegenslagen die het team te verwerken kreeg, zoals enkele (zware) blessures, een paar zeer nipte overwinningen en vele afgelastingen en verschuivingen. Leuk om te vermelden is dat er dit seizoen maar liefst 11 verschillende doelpuntenmakers waren. Er kan dus zeker gesproken worden van een teamprestatie. Kortom: alle reden voor een feestje!

Als alles meezit spelen de dames op 15 juni nog een laatste wedstrijd, thuis in Franeker, tegen Renado. Dan zal het kampioenschap zeker nog gevierd worden. En dan volgend seizoen op avontuur in de 1e klasse!