• Hier weer eens een bijdrage van het 3e (h)elftal. De verslaggevers zaten de afgelopen wedstrijden of met corona perikelen, weekendje weg of inspiratieloos.

Het zijn pittige tijden voor lijder Willem om elke zaterdag genoeg mensen te bij elkaar te sprokkelen. Gelukkig was het 2e een paar keer vrij of de JO19.

En zo ook afgelopen wedstrijd uit tegen WWS. Aanvang van de pot was 12.30 en in de kleedkamer om 12.15 zagen we om ons heen en bleken er precies 11 man te zijn en natuurlijk was onze grensrechter Ruurd er ook.

Jacob F op de goal en achterin stonden Rimmer, WdV Guido ( na 3 jaar blessureleed) en Robert.

Op de midden hadden we Gerrit, Roan Zoodsma en Klaas Abma en Meint.

En voorin Tjerk en Gerard.

Na een korte warming up begon de wedstrijd met een inzakkend Minnertsga en proberen met uitvallen te gokken op de snelheid voorin…….

Achterin hadden we de boel goed dicht en dus was het een eerste helft zonder grote kansen. WWS kreeg 1 en typerend voor het seizoen ging deze gelijk erin.

De 2e helft hetzelfde beeld al kreeg Gerard een dot van een kans en dat had de 1-1 moeten zijn. WWS kreeg toen de vermoeidheid wat toesloeg iets meer kansen en Jacob werd wat meer op de proef gesteld. Hij had echter alles onder controle, maar één schot bleek te machtig. 2-0. Lichtpunten waren Roan, Klaas en Guido die een puike wedstrijd speelden.

De derde helft werd door enkelen wederom gewonnen. Terwijl WWS al weg was zorgde Minnertsga 3 nog voor veel sfeer in de kantine in Wirdum. Zelfs van der Valk werd nog met een bezoekje aangedaan!

Op naar volgende week en dan moeten we 11.30 uit tegen de Lions.

Kunnen we die ook afstrepen en ploeteren we door tot het einde van het seizoen waar een weekendje Ameland op ons staat te wachten.