• Na jaren onderin de middenmoot te hebben gebivakkeerd nu echt in de kelderklasse. Het 3e zit dit jaar in de laagste klasse die er is en iedereen heeft veel zin in het seizoen. Op de leerzame en leuke trainingen van Goffe komen tot nu toe gemiddeld 15 man te trainen. Een luxe ook voor lijder WdV.

Het seizoen begon in de nieuwe Riedex shirts met een uitwedstrijd in Vrouwbuurt tegen CVO 2. Aanvang 12.15

Opstelling:
    Op de goal Jacob W en achterin Leonardo, Rimmer, Robert en Gerrit.
    Op de midden Tjerk, Guido, Rein S (C), Folley en KLaas.
    En voorin WdV.

Wissels: Syrt, Mo, Gerard en Hein.

Minnertsga was de eerste helft veelvuldig aan de bal en CVO loerde op de counter. Balverlies van Folley terwijl iedereen voorwaarts ging koste ons een tegendoelpunt. 1-0.
    Dat schudde het 3e nog meer wakker en de ene aanval na de andere volgde en Minnertsga kreeg goede kansen. Rein kreeg een niet te missen kans, maar hij wist de bal niet voorbij de keeper te krijgen na vele schijn- en kapbewegingen. Kort daarna kwam hij weer alleen voor de keeper en nu schoof hij de bal netjes langs de keeper. 1-1. Het 3e had het achterin prima voor elkaar en CVO moest het doen met wat afstand schoten, maar Jacob was betrouwbaar en plukte de ballen zonder moeite. Minnertsga kreeg nog twee vrije trappen op prachtige plekken 20 meter voor de goal, maar Folley wist zelfs de vangnetten te omzeilen.

In de rust werden er wissels doorgevoerd. Syrt kwam erin voor Klaas, Hein voor Gerrit en Mo voor Tjerk. Gerard moest nog maar even geduld hebben.

De 2e helft was 1 minuut oud toen man van de wedstrijd Guido een rush begon en iedereen voorbij stak. Hij gaf de bal breed en WdV kon de bal binnen tikken. Wat een prima start. 1-2. Na een kwartier kwam Gerard voor de moegestreden captain Rein erin. Vrij snel gaf Folley een steekpass en Gerard kwam één op één op de keeper af, maar die wist de bal nipt eruit te tikken. Minnertsga bleef heersen en CVO kwam nog tot één gevaarlijke bal. Een corner werd ingeknikt en Mo kopte de bal van de lijn. Verder viel op dat bij CVO 7 man met kramp op de grond lagen en zo werd de tweede helft vaak stilgelegd. Het 3e gaf geen krimp en daar zie je dat de (zware)trainingen van Goffe zijn vruchten nu al afwerpen. Zonder moeite werd er niets meer weggegeven en zo kende de seizoenstart een prachtig begin en drie punten.

Volgende week 14.30 de thuiswedstrijd tegen Stiens 5. Wees welkom allemaal!
    Bij uitwedstrijden is er altijd een koelbox mee en dan drinken we daaruit een paar lekkere koude blikjes in de kleedkamer. Nu vonden een paar C selectiespelers dat er wel eens een nieuwe koelbox mocht komen, want de oude viel bijna uit elkaar. Zie op de foto het resultaat.