• Zaterdag 11 november mocht het reizende circus VVM3 weer op pad en ditmaal tegen Leovardia 8 in de Fryske hoofdstad. Wij zijn momenteel de trotse ongeslagen koploper en onze tegenstander staat nummer laatst met 0 punten. Dit moest een wedstrijd worden om aan het doelsaldo te werken was de conclusie tijdens de derde helft op donderdagavond. Een selectie van 17 tijgers sterk stond er op papier, echter zoals zovaak waren er een aantal mutaties op de vroege zaterdagochtend. Maar 4 afvallers en 2 er weer bij, gingen we toch met goede moed (en aan de late kant) richting onze lunchwedstrijd, want aanvang 12 uur blijft wennen voor ons.

Al tijdens de warming-up werden we benaderd door een Leovardia speler… Wat bleek, zij hadden slechts 10 spelers en of wij dan ook 10 tegen 10 wouden spelen. Maar in de reserve 6e kelderklasse worden geen cadeautjes uitgedeeld en het antwoord was dan ook resoluut NEE! Leovardia vond ergens op het grote complex nog een speler uit de JO17 en zo konden we toch 11 tegen 11 starten.

De opstelling deze middag:
    ---------------------------- Keeper Jildert Glazema -------------------------
    Hein Joostema, Rimmer Wijngaarden, Ties Dijkstra, Leonardo Wassenaar
    ---------------------- Bram Klaver ------– Willem de Vries ---------------
    Syrt Glazema----------------- Geert andringa----------- Jacobus Zwart Jr.
    ------------------------------ Rein Gert Boomsma --------------------------

Wissels; Rein S. Faber ©, Robert Loonstra, Gerrit Dijkstra en Bauke Joostema
    Assistent leider; Guido van der Meer
    Assistent scheidsrechter; Ruurd de Vries

Toen de scheidsrechter wou starten waren Rein Botstuber en Rein Sybes nog in geen velden of wegen te bekennen. Zij hadden geen rekening gehouden met de sinterklaas-intocht in de Leeuwarder binnenstad en kwamen ergens halverwege de eerste helft aanzetten. Leijder WdV besloot passende maatregelen te nemen en dus startte Gerrit ipv Rein Gert.
    De start van het 3e was kortgezegd slordig te noemen. Donderdagavond wordt er getraind op het magische B-veld en nu moest er aangetreden worden op een kunstgraslaken, wat onze goalie liefkozend “Plastic” noemt. Steekpasses werden veel te hard gegeven en lange ballen verdwenen constant over de achterlijn. De bonkige spits van leovardia, 160 kilo schoon aan de haak, begon steeds luider te roepen dat het eerste puntje voor de Leeuwarders in de maak was.
    Gelukkig deed de tegenstander ook weinig goed en zo kwamen we langzaam beter in ons spel. Na een minuut of 20 kreeg WdV de bal randje 16 aangespeeld en kon de bal eenvoudig in het Hoekje schieten, 1-0 voor! Niet lang daarna kon Rein Gert op de vijandelijke 16 afstormen na een goede bal van Rimmer. Bot kapte zijn tegenstander uit en schoot keurig raak in de korte hoek, voorsprong verdubbeld! Helaas voor ons moest Geert toen het veld verlaten met een hamstringblessure.
    De 0-3 viel 10 minuten voor rust, WdV gaf een steekbal richting 16 die aan de harde kant leek… Gerrit zette echter alles op alles om de bal van de uitstormende keeper te ontfutselen, dit lukte en zo kon hij de bal in de verlaten goal schieten. Net voor de theepauze kreeg Bot nog een grote mogelijkheid, maar 1 op 1 met de keeper ramde hij de bal tegen de vangnetten.

In de rust werd WdV gewisseld voor Rein Sybes en Robert voor Leonardo. Bauke spaarde zich voor de laatste 20 minuten. Onze tegenstander kon niet wisselen en dit was terug te zien in het spelbeeld van de 2e helft. Aanval na aanval werd door VVM3 op de mat gelegd. De titel en de foto hierboven vertellen het verhaal.
    Direct na rust hadden Gerrit en Rein S. beide een hattrick kunnen maken zoveel kansen werden er gemist. Al werd er ook een goal onterecht afgekeurd door de overijverige grensrechter uit Leeuwarden.
    Na een twintigtal minuten zonder goals stoomde Rimmer helemaal tot de vijandelijke achterlijn en kon de bal via de kluts bij Rein Sybes krijgen. Deze drukte deze keer prima af met zijn linkerbeen en zette de 0-4 op het bord.
    Hierna komt Jacobus goed door achter de verdediging, maar hij schiet de bal hard tegen de kruising! Bram laat zien hoe het wel moet en tikt in een soort gelijke situatie de bal binnenkant voet in het zijnetje op aangeven van Bot. 0-5!
    Messyrt, de man die nog niet veel genoemd is in dit verslag, geeft de 2e helft de ene na de andere uitstekende voorzet af… Helaas voor hem laat de afwerking daarna steeds te wensen over. De keeper van de Ljouwters heeft de middag van zijn leven, door alle reddingen die hij mag maken. Echter is hij volledig kansloos als even later Rein Sybes de bal snoeihard onderkant lat binnen poeiert, 0-6. Er leek wat frustratie in dit schot te zitten, misschien door de wisselbeurt in de eerste helft?
    In de eindfase mag onze captain Rein S. zijn hattrick (en onze 7e) voltooien als hij een wederom uitstekende voorzet van Syrt helemaal vrijstaand kan binnenkoppen.
    Het slotstuk is voor Botstuber, hij maakt een goede actie aan de rechterkant en geeft hem panklaar op Rein S die helaas deze kans niet binnenschiet. Zo eindigd deze wedstrijd in maar liefst 0-7, de missie van het doelsaldo opkrikken is geslaagd!

Met de punten in de tas vertrokken we dit keer snel terug naar ons eigen dorp, waar het in de kantine uitermate gezellig was, met dank aan de derby van Noord-West Friesland en de live-muziek.
    Komend weekend mag het 3e een weekend uitrusten en het daarna volgende week weer proberen tegen Foarut 4, 14:30 op sportcomplex Schatzenburg. De Menaldummers winnen de laatste drie wedstrijden op rij, dus dit beloofd een volgende kraker te worden!

Tot dan.