• Huisregels

1. We hebben respect voor onze tegenstanders.
    Voetbal is een spel tussen twee teams. Zonder een tegenstander kun je niet spelen en beleef je geen plezier aan het spelletje. Daarom waarderen we de tegenstander. We spelen om te winnen, maar met respect voor elkaar. Na de wedstrijd bedanken we de tegenstander met een hand.

2. We blijven van andermans spullen af.
    De voetbalvereniging Minnertsga biedt haar leden en gasten ruimte voor ontvangst, om te kleden en na te genieten voor of na het sporten. We vinden het vanzelfsprekend dat ieder zijn of haar spullen kan achterlaten in de daarvoor bestemde ruimtes. Voor waardevolle spullen bieden we een teamkluisje aan voor €5 onderpand.

3. Iedereen mag meedoen.
    Voetbal is bij uitstek een sport voor iedereen. Iedereen is welkom en mag meedoen bij de Voetbalvereniging Minnertsga. Pesten, uitsluiten en/of discrimineren vinden wij onacceptabel.

4. We zijn zuinig op ons sportcomplex.
    We vinden het belangrijk dat onze leden onder zo goed mogelijke omstandigheden hun sport kunnen beoefenen. We zorgen voor een goed onderhouden complex en voor geschikt materiaal. Onze leden betalen daar samen voor. We zijn daar heel zuinig op en verwachten dat ook van onze leden en gasten.

5. Ouders: uw kind is geen Messi!
    Kinderen vinden het meestal fijn om aangemoedigd te worden door hun supporters. Ieder kind heeft wel een talent en ieder kind heeft wel verbeterpunten. We vinden het belangrijk dat alle kinderen, ook de tegenstanders, worden aangemoedigd door de supporters om plezier aan hun sport te beleven. De leiders van de teams zijn gevraagd om de spelers te coachen. Negativiteit en te hoge verwachtingen werken altijd averechts!

6. Winnen doen we samen, verliezen ook.
    Je kunt op veel manieren plezier beleven aan het spelen van voetbal. Met elkaar een positief resultaat behalen is het ultieme doel. Het vieren van die successen hoort er zeker bij, in het veld en daarbuiten.
    Niet elke wedstrijd wordt gewonnen. Met elkaar bespreken wat er beter kan en waar verbeteringen mogelijk zijn een volgende keer, is minstens zo belangrijk. In het veld en daarbuiten.
    Voetbal is en blijft een teamsport! De winst behaal je met elkaar, en vier je met elkaar. Verliezen doe je ook als team. Je vangt elkaar op als het tegenzat. Je bemoedigt elkaar om er de volgende keer weer het beste van te maken.

7. Wij douchen na afloop.
    Om je lichaam na een intensieve inspanning goed te verzorgen, is het belangrijk dat je na een training of een wedstrijd gaat douchen. Ook vinden wij het onhygiënisch om ongedoucht in de auto van de chauffeurs plaats te nemen. Daarom is het bij de Voetbalvereniging Minnertsga verplicht om te douchen na elke wedstrijd, mits dit goed gefaciliteerd wordt.

8. Wij willen dingen doen voor onze club.
    We vinden het vanzelfsprekend dat je als lid van onze vereniging je steentje bijdraagt aan onze club. Zo is er per team een wasschema voor de kleding, en een rijschema voor vervoer. Daarnaast zijn er vele taken die vervuld moeten worden om sportplezier voor iedereen te kunnen garanderen. Leden (of ouders van jeugdleden) zijn verplicht om vrijwilligerswerk te doen bij onze club. De club, dat ben jij!

9. Wij communiceren zoals het hoort.
    Om elkaar in en om het veld goed te begrijpen is goede communicatie erg belangrijk. Zo praten we mét elkaar en niet óver elkaar.
    Via de app Voetbal.nl, de website van de vereniging en via de Whatsapp groepsapp wordt er algemene informatie gedeeld. Als leden zich willen afmelden voor een training of een wedstrijd, doen ze dat rechtstreeks bij de trainer of leider, met opgaaf van reden. Via o.a. Social Media en een nieuwsbrief communiceren we het laatste nieuws of leuke wetenswaardigheden.

10. Wij hebben respect voor de scheidsrechter(s).
    Om het spel correct te spelen zijn er scheidsrechters nodig die de spelregels bewaken. Voetbal is een spel waarin emoties een rol spelen. Wij vinden het onacceptabel als die emoties ten koste gaan van de scheidsrechters. We willen dat onze leden, onze supporters en onze gasten de scheidsrechters met respect behandelen. Zonder scheidsrechter geen voetbal!

11. Doe je best, dat is genoeg.
    Voetbal is een teamsport. Iedere speler is belangrijk, ieder met zijn of haar eigen unieke inbreng. De voetbalvereniging is blij met ieder lid. Ben je lid bij onze club, dan vragen we een ding van je: doe je best, dat is genoeg!