• Zaterdag stond de laatste wedstrijd op het programma voor het 3e. Een eerste seizoenshelft die boven verwachting ging en ons zelfs aan de kop van de ranglijst plaatste.
    Daar moesten soms erg voor gebikkeld worden en dat zou zaterdag niet anders zijn tegen het lepe Beetgum 3.

In de ochtend een fikse tegenvaller voor lijder WdV. Strateeg en captain Rein moest afzeggen met een ernstige knieblessure en voor hem was het dus een vervroegde winterstop. Beterschap Rein en rustig aan! Goed nieuws dan wel vanuit Heerenveen, want Feike j Vogel werd bereid gevonden zijn plek in te nemen.

Opstelling die Willem uit de hoge hoed toverde was:

Jacob Faber op de goal en achterin Gerrit, WdV, Rudmer en Robert.
    Op de midden Gerard, Guido, Heintje pijntje en Folley.
    Jacob op de 10 en Bot als eenzame spits.

Op de wissel stonden Hein, Klaas ex trainer en Feike. Ruurd was natuurlijk weer aanwezig als grensrechter en Jeroen Wagenaar was als supporter afgereisd en gaf tips en trucs vanaf de kant. Super.

De wedstrijd begon en eindigde moeizaam. Beetgum zat er fel bovenop en had veel loopwerk en snelle spitsen voorin. Een plaag. Wat ook een plaag was het veld.
    De 1-0 viel snel door een goede aanval, maar de 2-0 was 1 die bekend zal worden als het polletjes doelpunt. Jacob dacht het schot netjes op te rapen en zat al op knieën en toen was er een polletje en ging de bal over Jacob heen de goal in. Zuur.
    Het 3e kwam er niet aan te pas. 1 aanval over links met een voorzet van Folley die Gerard slim liet lopen en Jacob stond vrij bij de 2e paal om hem rustig in de korte hoek binnen te leggen. 1 kans en gelijk een goal. Dat gaf motivatie, echter de 3-1 kwam met een hard schot van 20 meter.
    Gerrit die het zwaar had tegen de snelle spits dacht zelf maar eens mee naar voren te gaan en de verdediger schrok en gunde Gerrit een vrij schietkans. De twijfelde niet en via een verdediger ging de bal in de goal. 2 kansen en 2 goals. Effectief was het wel en zo gingen we rusten met een spannende tussenstand.

Gerard en Robert maakten plaats voor Hein en Klaas en Jacob zou nog een kwartier bikkelen en dan kwam voor hem Feike.

Vol goede moed gingen we er weer voor met wat een versterkt middenveld en we kwamen wel iets meer aan voetbal toe, maar Beetgum loerde op de grote ruimtes achterin.
    Één zo'n uitval met toch ook een overtreding op Rudmer die de prima scheids niet zag leverde de 4-2 op. Het 3e probeerde van alles, maar kwam nog tot 1 grote schotkans van Klaas en via de hand van de keeper en de lat ging de bal er niet in. Nog een uitval leverde de 5-2 op en met het mistige en donkere weer en geen verlichting floot de scheid af.

Een tegenvaller na zo'n prachtige eerste seizoenshelft. De 3e helft werd echter weer gewonnen en daarin waren weer sommigen goed in vorm.
    Eind januari gaan we weer verder en gaan we weer de leuke trainingen van Goffe met veel trainingsdieren bezoeken en maken we er een prachtig seizoen van!

Nu op naar de leuke activiteiten van de VVM. Klaverjassen, darten en een pubquiz. Geef je op en doe mee. Gezellig!